HOME COACHING COMMUNICATIETRAINING TRAININGEN KLANTREACTIES NIEUWS CONTACT

NIEUWS

 

Klant erg negatief over service

Klant erg negatief over service

Het is treurig gesteld met de service en kwaliteit van Nederlandse bedrijven. Tweederde van de consumenten is ronduit negatief.

Dat blijkt uit onderzoek onder 6000 personen. De resultaten werden gisteren bekendgemaakt bij de presentatie van het boek Kloteklanten van Egbert Jan van Bel, marketing docent aan de Universiteit van Amsterdam.

,,Ik vind het resultaat onthutsend,’’ zegt de auteur. ,,Banken, telecombedrijven, autodealers: ze schofferen, schepen af en gedragen zich arrogant. Vaak zijn ze maar in één ding geïnteresseerd: hoeveel kan ik aan de klant verdienen?’’

Persoonlijke contacten zijn verdwenen. Bedrijven verschuilen zich achter websites en 0900-nummers. Brieven worden niet of laat beantwoord. ,,En 40 procent van de Nederlanders wacht nog steeds op een gratis telefoon, teddybeer of ander beloofd cadeautje.’